St Fagans wint prestigieuze Museum of the year-prijs van het Art Fund

Na een renovatie van zes jaar en 30 miljoen pond waarbij duizenden bezoekers en vrijwilligers betrokken waren, kreeg St Fagans deze prijs. De award, die uitgaat van het Art Fund, is de meest prestigieuze prijs van Groot-BrittanniĆ« en wordt jaarlijks uitgereikt aan een museum dat het beste verbeelding, innovatie en uitmuntendheid aantoont. Uit 5 kanshebbers werd St Fagans uitgeroepen tot winnaar.

St Fagans werd opgericht in 1948 en belichaamt de cultuur en de identiteit van Wales. Het is gelegen in de buurt van Cardiff op een terrein van 40 hectare met meer dan 40 gebouwen. Bezoekers wandelen er doorheen de geschiedenis van Wales van in de prehistorie tot vandaag. Drie nieuwe galerijen werden gebouwd voor collecties van sociale geschiedenis en archeologie: Wales Is ..., Life Is ... en Gweithdy.

We zijn er trots op dat we als partner hebben meegewerkt aan het project door het leveren van vitrines en het renoveren van bestaande vitrines.

Lees meer en bekijk de foto's en de video

Vrijstaande museumvitrine Vrijstaande museumvitrine