Het Hong Kong Museum of Coastal Defence heeft de deuren na een grote opknapbeurt weer geopend voor het publiek!

Het museum, met een totale oppervlakte van 34.200 m², is omgebouwd van het honderd jaar oude Lyemun Fort op een landtong 64 m boven de zeespiegel met uitzicht op de Lyemun Pass en is het enige militaire museum van de stad.

De nieuwe permanente tentoonstelling in de Redoubt, "The Story of Hong Kong Coastal Defence", bestaat uit 11 galerijen, met onder meer de introductie van de militaire aanwezigheid onder de opeenvolgende dynastieën en het Chinese Volksbevrijdingsleger Hongkong Garrison.

Meyvaert heeft 6 vrijstaande kasten en 18 wandkasten bijgedragen aan deze exclusieve tentoonstelling.

Plan hier uw bezoek.