DIVA opent Revolutionaire Juwelen tentoonstelling online

DIVA, het Antwerpse museum voor diamant, juwelen en zilver presenteert de tentoonstelling The Jeweller’s Art: revolutionaire juwelen uit de jaren 1960 & 1970 in samenwerking met het Cincinnati Art Museum uit de Verenigde Staten. De getoonde juwelen komen uit een belangrijke privécollectie, in de afgelopen dertig jaar samengesteld door Kimberly Klosterman uit Cincinnati in de Verenigde Staten. Meer dan honderd juwelen tonen het werk van internationale en onafhankelijke juweelontwerpers en juwelenhuizen. Juwelen uit de collectie van DIVA bieden een Belgische context, terwijl de scenografie bijdraagt aan een hedendaagse interpretatie van de zestiger en zeventiger jaren. Om deze collectie te tonen leverde Meyvaert de wandvitrines.

The Jeweller´s Art opent in eerste instantie online. Meer info en de virtuele tour vindt u hier

Foto's: Frederik Beyens

wandvitrines