Meyvaert uit Gent wint Belgian Maker Award

MEYVAERT UIT GENT WINT BELGIAN MAKER AWARD EN IS KMO PRODUCTIEBEDRIJF VAN HET JAAR

Het Gentse Meyvaert Glass Engineering is KMO Productiebedrijf van het Jaar, de UNIZO-award voor het lokale productiebedrijf dat zich onderscheidt in onder meer duurzaamheid, innovatie en toekomstvisie.
(een artikel door UNIZO)

Meyvaert Glass Engineering is marktleider in België voor brandveilige ramen en deuren en wereldtop in vitrines op maat voor musea wereldwijd. Die op maat gemaakte service is een troef. "De bouw van glazen veiligheidsoplossingen en vitrines blijft een zeer manueel productieproces. Dit laat wel toe om op zeer flexibele manier telkens weer klantgerichte oplossingen te vinden. Wij nodigen regelmatig klanten uit om het productieproces te bezoeken. Zo wekken we niet alleen vertrouwen, maar zo zien de klanten dat wij wel degelijk in staat zijn om aan hun behoeftes te voldoen", aldus CEO Steven Tollenaere.

De brandveilige ramen en deuren veroveren nu ook aan een sneltempo de Franse markt, met installaties in o.a. de CMA CGM Tower in Marseille, een ontwerp van Zaha Hadid. De vitrines van Meyvaert staan in musea als het MAS in Antwerpen, het Metropolitan in New York of het Louvre in Abu Dhabi. Toch kiest het bedrijf bewust om in België te blijven. "Wij zijn al sinds 1826 een Belgisch (familie)bedrijf. De grootste competenties en ervaring zitten in ons land. Ook gebeurt 87% van onze productie in België, wat het mogelijk maakt om de productie nauw op te volgen en te controleren".

De geavanceerde technologie en de innovatie zowel op het vlak van productie als management gaven bij de jury de doorslag. “Wat op het eerste gezicht een ‘glasbedrijf’ lijkt te zijn, is in wezen een bedrijf met twee onverwachte gezichten. Het is een wereldtopper op vlak van het beschermen van mensen, goederen en werelderfgoed. Beschermen tegen licht en vuil, tegen brand, tegen aardschokken, tegen diefstal of tegen kogels. Ook het gedeelte dat niet zichtbaar is voor de bezoeker is veel complexer dan het lijkt. Meyvaert slaagt erin om hun innovatieve technieken toe te passen zowel voor bedrijven, openbare gebouwen en musea als privépersonen. Dit bedrijf is een toonbeeld voor wat België aan ondernemerschap te bieden heeft. Het is wereldwijd een referentie in zijn markt”.

Next reads