Heropening salles postimpressionnistes van het Musée d’Orsay

In september 2019 opende het Musée d'Orsay een nieuwe tentoonstelling. Kamers op de vijfde verdieping werden uitgebreid en heringericht voor de postimpressionistische collectie

De post-impressionisten staan bekend om hun schilderijen, maar waagden zich ook aan keramiek, gravures en andere kunsten. De collectie bevat toonaangevende werken zoals sculpturen van Gaugin.

Deze artefacten moesten esthetisch en veilig worden gepresenteerd. We hebben in 13 museumvitrines geleverd die we hebben uitgerust met extra wit anti-reflecterend glas. De verschillende types kasten die we leverden, zijn hangende wandvitrines, vrijstaande vitrines en ingebouwde vitrines.

De klant is zeer tevreden over de samenwerking met Meyvaert en het resultaat van het project. De collectie heeft nu de geschikte ruimte en presentatie en de beleving van de bezoeker is danig verbeterd.

Meer foto's en de volledige referentie hier

wandvitrine met achtergrondverlichting