Musée d'Histoire de Nantes opent gloednieuwe tentoonstelling: "Inde - Reflets de mondes sacrés"

Meyvaert is zeer verheugd het "Château des Ducs de Bretagne" te hebben uitgerust met het INFINITY gamma. Om het rijke programma van tijdelijke tentoonstellingen te dynamiseren en te ensceneren, heeft het Musée de l'Histoire de Nantes gekozen voor de combinatie van flexibiliteit en museale kwaliteit die INFINITY vitrines onderscheiden van de rest.

Voor hun eerste vertoning in Nantes wijden onze vitrines de prachtige tentoonstelling "Inde - Reflets de mondes sacrés" in, gemaakt in samenwerking met het Museo delle Civiltà uit Rome. Dankzij de ingenieuze scenografie konden de vitrines worden geïntegreerd in de meubelelementen om zo een volledig gepersonaliseerde en meeslepende omgeving te creëren. De tentoonstelling dompelt het publiek onder in een wereld die groter is dan het leven en waar de vijf zintuigen worden aangesproken door een rijke, speelse en exotische ervaring.

Deze tentoonstelling volgt de rode draad van het religieuze kader in India en neemt ons mee doorheen de evolutie van de Indiase beschaving en cultuur op een gevoelige en spirituele wandeling door het hindoeïsme, jaïnisme en boeddhisme.