Nieuw: Het National Museum of the United States Army

Het nieuwe National Museum of the United States Army in Fort Belvoir, Virginia, is het eerste uitgebreide en nationale museum dat meer dan 245 jaar legergeschiedenis tentoonstelt. De doelstelling van het museum is de soldaten van Amerika te eren, de geschiedenis van het leger te bewaren en het publiek te informeren over de rol van het leger in de Amerikaanse geschiedenis. Het wordt een grote tentoonstellingsruimte waar de verhalen van soldaten worden gecombineerd met duizenden artefacten, documenten en beelden die de geschiedenis van het Amerikaanse leger vertellen via een reeks chronologische en thematische galerijen. Het museum brengt de geschiedenis in tijden van oorlog en vrede tot leven, verteld door de ogen van soldaten. Het museum beschikt over ongeveer 4200 m² tentoonstellingsruimte. De galerijen zijn: Soldiers' Stories, Founding the Nation, Preserving the Nation, Nation Overseas, Global War, Cold War, Changing World en Army and Society.  Buiten deze faciliteit is een park met tuinen en een paradeplaats. Er is ruimte voor ceremonies, lezingen, educatieve programma's en reünies.

Meyvaert ontwierp 53 op maat gemaakte vitrines: alle vitrines zijn goed geïntegreerd waardoor de tentoonstelling een samenhangend en dynamisch geheel vormt tussen fragiele voorwerpen tentoongesteld in vitrines naast legervoertuigen en vliegtuigen die boven de tentoonstelling hangen. De vrijstaande vitrines met rondom glas zijn ingebouwd in een speciale stalen frameconstructie: door deze structuur lijkt het alsof de koffers in de tentoonstellingsruimte zweven. Ook zijn er veel facet C- en S-vormige vitrines ingebouwd in de wand en speciale ingebouwde vitrines met gekantelde glazen frontpanelen.

Meer info over het nieuwe museum vindt u hier.

Foto's: ©2020 Duncan R. Millar / Design and Production Incorporated

museumvitrines museumvitrines museumvitrines