Ontdek the Battle of Britain Bunker: the Polish Airforce Gallery

Ter herdenking van de 80e verjaardag van “The Battle of Britain” heeft de gemeenteraad van Hillingdon nauw samengewerkt met het Polish Air Force Memorial Committee om een gloednieuwe permanente tentoonstelling op te zetten die de vitale rol van de Poolse luchtmacht tijdens de Tweede Wereldoorlog aantoont.

De tentoonstelling belicht de gevaarlijke tochten die de Poolse luchtmacht ondernam na de invasie van Polen door Duitsland en de Sovjet-Unie in 1939. Er wordt ingegaan op de militaire voorbereidingen in het vooroorlogse Polen en hoe de Poolse regering in ballingschap en het leger in Frankrijk en Groot-Brittannië werden georganiseerd in 1940. Allerlei voorwerpen en documenten geven informatie over gevechtsmissies tijdens de Tweede Wereldoorlog en belichten de verschillende rollen van de Poolse luchtmacht, waaronder piloten, waarnemers, grondpersoneel en de Poolse vrouwelijke hulpluchtmacht. Veel van de voorwerpen in de tentoonstelling worden voor het eerst aan het publiek getoond, samen met fascinerende persoonlijke verhalen en een historische film.

4 jaar geleden installeerde Meyvaert reeds vitrines in het museum "The Battle Of Britain Bunker”. Voor deze nieuwe galerij werd ons gevraagd om vitrines te ontwikkelen die zoveel mogelijk op de vorige leken. De vitrines moesten zo onzichtbaar mogelijk zijn omdat op de wanden van de galerij kaarten en foto's zijn afgebeeld om context te geven aan de artefacten. Daarom werden geen verticale profielen gebruikt. Alle verticale elementen zijn van glas om de bezoeker zicht te geven door de galerij vanaf elke locatie. De bodemstructuren gaan mooi op in de sokkels die worden gebruikt voor informatie-etiketten en om de bezoeker op een respectabele afstand te houden.
Flexibiliteit was zeer belangrijk in dit project. Alle vitrines zijn voorzien van een klimaatsysteem waardoor ze ook kwetsbare objecten kunnen tonen. Krachtige LED-spots werden mooi geïntegreerd in de boven- en onderstructuur, waardoor de historische voorwerpen extra in de kijker worden geplaatst. Deze spots kunnen worden aangepast als er extra voorwerpen moeten worden tentoongesteld.

Meer info en tickets: http://battleofbritainbunker.co.uk
Foto's: Seeing Things / Skellon Studio / Lol Johnson

museumvitrines museumvitrines museumvitrines