Zet je schrap om je onder te dompelen in een wereld van kleur, traditie en tijdloze schatten in het gloednieuwe Peranakan Museum, dat vanaf heden weer open is!

De term 'Peranakan' betekent 'lokaal geboren' in het Maleis en verwijst naar de afstammelingen van buitenlandse handelaars die eeuwen geleden in Zuidoost-Azië met lokale vrouwen trouwden.

Meyvaert heeft een bijzondere band met dit project. We zijn trots om dit historische museum voor de derde keer te hebben opgeknapt.

Deze keer bestaat het project uit 34 op maat gemaakte vitrines: 12 ingebouwde vitrines met draaideuren, 16 staande wandvitrines met draaideuren, 4 staande wandvitrines met ‘pull and slide’ schuifdeur en 2 tafelvitrines met gasveren.

Plan hier uw bezoek.