Dhahran - Saudi Arabia

King Abdulaziz Center for World Culture

Het King Abdulaziz Center for World Culture is een gedurfd initiatief om culturele ontwikkeling binnen het Koninkrijk te bevorderen. Voor één van de galerijen ontwikkelden we 28 unieke vitrines: 20 wandvitrines met gebogen ontwerp, 3 vrijstaande gefacetteerde vitrines, 2 vrijstaande gebogen vitrines en 3 wandvitrines.

De gebogen wandvitrines werden ingebouwd in gebogen corian. De wandvitrines worden geopend met scharnierende deuren. Tegen de gebogen wandvitrines zijn horizontale gebogen tafelvitrines geplaatst die worden geopend met behulp van gasveren. Als verlichting worden ledspots en ledbalken gebruikt.

De gefacetteerde vitrines zijn aangebracht op een corian sokkel, en worden geopend door glazen open te schuiven met behulp van een railsysteem.  De vrijstaande gebogen vitrines zijn gemaakt van antireflectief glas dat volgens 2 assen gebogen is en vervolgens geplaatst op een corian sokkel.

Corian vitrine met gefacetteerd glasCorian vitrine met gefacetteerd glasVrijstaande vitrineVrijstaande vitrine

King Abdulaziz Center for World Culture

Maatwerk