Referenties overzicht
Singapore - Singapore

Lee Kong Chian Natural History Museum

Het museum en de collectie

Het Lee Kong Chian Natural History Museum is gevestigd in een iconisch gebouw aan de Nationale Universiteit van Singapore. Het museum is de eerste en enige permanente tentoonstelling over de natuurlijke geschiedenis van Singapore. Bezoekers ervaren er de diversiteit van Zuidoost-Azië kunnen, waaronder enkele van de meest uitzonderlijke exemplaren die in de regio zijn verzameld. Het hoogtepunt van de collectie is de Dinosaur Zone, met bijna complete fossielen van drie gigantische sauropoden.

Onze missie

We werden aangesteld om kwaliteitsvolle museumvitrines te leveren en te installeren. Deze moesten aan de volgende vereisten voldoen:

• zichtbare structuren tot een minimum beperkt, voor een beter bezoekerservaring
  • toegang en montage voldoen aan strenge conservatievereisten
  • esthetisch

Het project: uitdagingen & resultaat

Meyvaert produceeerde een grote vrijstaande vitrine met een uitschuifbaar displaybord, een wandvitrine met een scharnierend openingsmechanisme aan de bovenkant en een vrijstaande vitrine met een extra brede gescharnierde deur.

"Meyvaert leverde gedurende het project op professionele wijze vitrines op onze maat, terwijl ze toch zoveel mogelijk gebruik maakten van hun standaardoplossingen, en dat aan een competitieve prijs."
Dr. Tan Swee Hee, Associate Director, Lee Kong Chian Natural History Museum, National University of Singapore

Ingebouwde wandvitrineIngebouwde wandvitrine
Project