Cardiff - Verenigd Koninkrijk

St Fagan’s National History Museum

Het Welshe St Fagans National History Museum ligt net buiten de hoofdstad Cardiff. Dit openluchtmuseum is de grootste en populairste erfgoedattractie van Wales. Het is de thuisbasis van meer dan veertig originele gebouwen uit verschillende historische periodes en Welshe locaties die zijn heropgericht in een park van 40 hectare. Traditionele Welshe ambachten en activiteiten worden dagelijks aan bezoekers getoond tijdens workshops. De combinatie van nationale archeologische collecties met sociale geschiedenis maakt dit museum een unieke getuige van de geschiedenis. Een bezoek aan het National Museum of Wales is een leuke dag voor elk gezin of school, omdat het het verhaal van Wales op zoveel meeslepende manieren vertelt.

Voor dit boeiende museum zijn we uitgekozen om 38 vitrinekasten met verschillende vormen en maten (in totaal 11 verschillende typen) te ontwikkelen en te fabriceren, waaronder: vrijstaande vitrines, tafelvitrines, verzonken wandvitrines en klokken.

Het project: uitdagingen en resultaat

Onze vitrines werden onderdeel van drie nieuwe galerijen, Wales Is ..., Life Is ... en Gweithdy. Deze galerijen combineren collecties over de sociale geschiedenis en archeologie van Wales. In juli 2019 zag St Fagans zijn inspanningen bekroond met de Museum of the year award van het Art Fund. Deze prijs wordt éénmaal per jaar toegekend aan een museum dat verbeelding, innovatie en uitmuntendheid aantoont.

MuurvitrinesVrijstaande vitrineVrijstaande vitrine met hoge veiligheidsprofiel

St Fagan’s National History Museum

Maatwerk