Paris - Frankrijk

Musée d'Orsay - Post-impressionistische galerij

Ingebouwde vitrines

De galerij Françoise Cachin is vernoemd naar de eerste directrice en oprichter van het Musée d'Orsay. Nadat het museum de zalen op de vijfde verdieping had uitgebreid en heringericht, werd in september 2019 de galerij heropend. Het doel was om er de postimpressionistische collectie onder te brengen. Postimpressionisten waagden zich niet alleen aan schilderen maar ook aan andere kunsten zoals keramiek en gravures. De collectie bevat toonaangevende voorbeelden van hun werken, zoals sculpturen van Gaugin.

Om deze artefacten veilig en esthetisch te presenteren, had het Musée d'Orsay 13 museumvitrines nodig. We fabriceerden en installeerden hangende wandvitrines, ingewerkte vitrines en vrijstaande vitrines. Afhankelijk van het type werden enkele pivotscharnieren of multi-pivotscharnieren gekozen als openingssysteem. Het thin profile verleent enkele van deze vitrines sterkte en een elegant uitzicht, terwijl het extra wit anti-reflecterend veiligheidsglas zorgt voor een optimale zichtbaarheid.

Het project: uitdagingen en resultaat

De klant is zeer tevreden over de samenwerking met ons en over het resultaat van het project. De werken hebben nu de ruimte gekregen en worden op een aantrekkelijke manier gepresenteerd in vitrines die veilig zijn, elegant, en handig in het gebruik.

"De fabricage en installatie van de vitrines, in het kader van de renovatie van de noord- en zuidvleugels en de Bellechasse-galerij van het Musée d'Orsay, werden met grote professionaliteit uitgevoerd door het bedrijf Meyvaert. Meyvaert reageerde tot onze voldoening op de eisen van de markt. Zowel wat de kwaliteit van haar diensten betreft als de naleving van het budget.

Bovendien is hun vermogen om zich aan te passen aan de beperkingen, met name het tijdsbestek, een belangrijke troef voor het slagen van dit project. Al deze kwaliteiten brengen mij ertoe Meyvaert sterk aan te bevelen, en ik hoop nog met hen samen te werken in toekomstige projecten."

- Agathe Boucleinville, directrice architectuur, onderhoud en veiligheid, hoofd architectuur en museografie, Musée d'Orsay

Sculptuur van Gaugin in klokvitrineWandvitrine met achtergrondverlichting

Musée d'Orsay - Post-impressionistische galerij

Standaard vitrines